Zemplén-Tokaj 2007. 06. hó – a “NoMad” Turista Csoport beszámolója

2007-12-06

Zemplénben és környékén nagyon régen jártam, illetve a hegységben egyáltalán nem. De most, hogy szűkítsük a fehér foltokat egy hétvégét rászánunk. A terv: szombat hajnali indulás Mogyoróskáról rajtolva, Háromhután keresztül, István-kút, Rákóczi-kő, regéci vár és vissza a kiindulási helyre. Nagy körnek tűnik, különösen ha esővel kezdünk és 1-2 órát várakoznunk kell az e.házban. Egy kis törköly dopping után,még mindig zápor közben nekivágunk. Pár km megtétele után egy klasszikus jelzés nélküli elágazóhoz értünk, 3 lehetőség, 1 rossz választás és így megint lemegyünk a térképről. A Doki vezet minket egy kiképzőtiszt ügyességével (csak Ő tudja az irányt,de titkolja). A felderítők sem mennek nehezebb terepen, valahogy mégis kikeveredünk Óhutára. A nap is kisüt, kedélyünk is jobb, bár időben elég sokat csúsztunk. Megcsodáljuk a hutai idillt, ebédelünk, majd kora délután továbbindulunk. Sólyombércre viszonylag hamar felérünk, kukkerolás, csoki, fotózás. Megint borul, távolról morajlás, aztán az istvánkúti vh-nál leszakad az ég. Jégeső! Megint leülünk egy kis időre. Eláll, indulunk, a föld izzad páráját ránk ereszti. A gőz, fény keveredik a turistákkal. Plusz 5 kiló a bakancson, de már lassan beérünk Regécre. A várra már nem marad időnk. Le kell érnünk Tarcalra este hétig. Vár minket a Tokaj gyomra. A szállást elfoglaljuk, majd irány a K.pincészet. Mint a kerekasztal lovagjai üljük körbe a helyiséget. A falak nemespenésszel borítottak. A vacsora csülöktál, előtte aszútörköly. Közben borkóstoló oremustól a hatputtonyos aszúig. Doki a mai nap 42 éves, a lopóval torkon lövik. Este 11, nem kell vicceket mesélni, anélkül is röhögünk. Lassan hazatérünk, még egy kis dumálás (már nem tudom miről), fekvés. Másnap Imre barátom állítása szerint szellem járt a szobájukban, aki letette a névjegyét. Kávé, reggeli és felmegyünk a TV-toronyhoz, majd le Tokajba. Gyors városnézés és indulunk haza. Még megállunk Szerencsen a Rákóczi-várnál. Ennyi fért másfél napba.