Magas Hegy 2008 – a Margita 344,2 beszámolója

2008-06-27

A Margitások egy csoportja június 21-én illetve 22-én meghódította a Bécs közelében található Raxalpen és Schneeberg hegyeket. Azért választottuk ezt a két helyet túránk célpontjául, mert ezek az Alpok legkeletebbre, így hozzánk legközelebb eső 2000 méter feletti hegyei.A Raxalpen Heukuppe (2007 m) csúcsát Preiner Gscheidből (1070) indulva, a piros jelzést követve hódítottuk meg. Az út első része fenyőerdőben vezetett és még fogalmunk sem volt arról, mekkora hegyet is akarunk megmászni. Negyven perces mászás után így érkeztünk meg a Waxriegel turistaházhoz, ahhonan már feltárult a hegy panorámája. Rövid erőgyűjtés és csatlakoztunk a többi természetjáróhoz, majd további három óra kapaszkodás után értünk fel a csúcsra. A gyönyörű kilátás az Alpok környező hegyeire és a Raxalpen fennsíkjára kárpótolt minket minden erőfeszítésért. Az ereszkedéskor megálltunk egy nagy hófoltnál és jól meghógolyóztuk egymást. A nap megpróbáltatásait egy gyönyörű helyen, a Swarcz folyó völgyében található Weichtalhaus turistaházban pihentük ki.

Másnap Puchbergbe mentünk, színt váltottunk és ezúttal a sárga jelzést követve közel 3 óra alatt másztunk fel 1228 méterről a Schneeberg észak-keleti szikláin a 2061 méteren található Kaiserstein csúcsra. A meredek sziklafalon izgalmas volt a felfelé kapaszkodás, de miután kiértünk a plató magashegyi tundrájára megrázott a felfedezés, hogy ott még további „unalmas” emelkedők várnak ránk. A csúcson azután megtapasztalhattuk milyen változékonyak is ezek a magas hegyek. Míg addig egész úton szikrázó napsütésben és meglehetős melegben küzdöttünk az emelkedőkkel, hírtelen köd borította be a tájat teljesen eltakarva a kilátást a völgybe, ahonnan jöttünk. A felhőkből pedig hatalmas záporeső zúdult ránk. Még esőben kezdtük meg az ereszkedést a zöld jelzésen, de rövidesen elállt az eső. Majd ismét kisütött a nap. Lent pedig ugyanaz a napsütéses meleg idő fogadott minket, mint amikor elindultunk. Fáradtan, de nagyszerű élménnyel gazdagodva ültünk be a gépkocsikba és indultunk hazafelé.